dimecres, 20 de juny del 2007

JOAN MIQUEL RIERA CORT


Data i lloc de naixement
Mataró, 24 de Juliol de 1973

Desde quan fas esport? Quins esports has practicat?
De petit com molts nens havia jugat a futbol. Més tard amb 16 anys vaig comprar una bicicleta de carretera de 2ª o 3ª mà i sortia els caps de setmana, sempre pel meu compte. Amb uns 23 anys em vaig apuntar al Centre Natació Mataró i vaig començar a nedar i a anar a córrer de manera esporàdica, també anava a Barcelona al Dir a fer spinning amb la Txell.

Com i quan vas entrar al món del triatló? I al Jovent?
A l'any 2000 vaig participar a la primera cursa de la meva vida, va ser una de 10Km que sortia de davant de casa. A partir d'aquí ja em vaig enganxar a aquest món. Aquella temporada vaig fer alguna duatló acompanyat del meu germà i un altre company dels Maimakansu. Al Juliol del 2001 vaig debutar en triatló en la 1ª edició de la triatló de Mataró. Al Jovent vaig entrar-hi a través d'en Francesc que coneixia del Dir i del món de les curses a peu. Un dia ens va dir si ens agradaria a mi i a la Txell formar part del club, era l'any 2003.

Quina ha estat la cursa de la teva vida? Quina és la cursa que més t'agrada?
La millor cursa ha estat la mitja marató de Granollers on vaig baixar per primera i de moment única vegada d1h 20min, però destacaria dues curses de les que estic especialment orgullós: la marató de Barcelona 2006 i l'Ironcat 2007 per l'esforç que em va costar fer-les. M'agrada molt la nova marató de Barcelona i em va captivar bastant l'Embrunman i la Duatló de Fos per la seva duresa i l'entorn on es disputen.

De les tres disciplines del triatló quina és la que més t'agrada? Quina fas millor? Què prefereixes duatló o triatló?
La disciplina que m'agrada més i alhora crec que faig millor és la cursa a peu malgrat que la bicicleta m'agrada força però no se'm dóna especialment bé. La natació és amb diferència el meu punt més dèbil. M'agrada més la triatló malgrat que sempre aconsegueixo més bons resultats en duatló.

Quina és la teva distància preferida?
M'agrada molt més la llarga distància com marató i Ironman però crec que per les meves característiques se'm dóna millor la mitja distància com podria ser la mitja marató o la triatló tipus "b" o "c". M'agrada fer Maratons i Ironmans ja que el fet de participar i acabar-los ja té mèrit i sempre es recorda, en canvi les distàncies menors malgrat ho pugui fer millor s'obliden fàcilment.



Com entrenes? Quantes hores/dies dediques a la setmana? Per quina zona entrenes? Ho fas sol o en grup?
Normalment entreno uns 6 dies a la setmana, em solen sortir de 10 a 15 hores setmanals en funció sobretot de si faig tirades llargues en bici. Quan estic preparant Ironman les hores setmanals poden pujar una miqueta. El promig sol ser de dues hores al dia sense comptar els estiraments que faig sempre després d'entrenar. La seu dels meus entrenaments és el Centre Natació Mataró i el seu entorn. La natació l'entreno a la piscina descoberta de 50m, la cursa a peu la faig en un 80% pel passeig marítim el qual tinc marcat per quilòmetres. Sempre que surto en bici ho faig per carreteres de l'interior: Argentona, Cardedeu arribo fins a Sant Celoni. No vaig gairebé mai per la NII entre setmana. Un dia faig bicicleta de muntanya sempre per pista i evitant trialeres, crec que ajuda bastant a agafar força a les cames.
Entreno gairebé sempre sol, si el torn m'ho permet ho faig amb la Txell. Rarament entreno en grup. M'agrada anar a competir els caps de setmana a diferents indrets de Catalunya i de fora, m'ajuda a agafar ritme i conque vaig amb la Txell aprofitem per fer escapadetes.

Quins són els teus ídols esportius?
Lance Armstrong és el principal, trobo increible que una persona hagi guanyat set tours de frança consequtius amb tot el que això representa després d'haver superat un càncer. Recomano llegir el primer llibre on parla de la seva malaltia. Un altre és Miguel Indurain i el gran sprinter Djamolidine Abdoujaparov del qual recordo sobretot les seves impressionants cames i una espectacular caiguda a l'arribada als camps elisis de París no recordo quin any.

Què és el que més t'agrada del Jovent? I el què menys?
El que més m'agrada és la llibertat que hi ha, que no s'obliga a ningú. El que menys m'agrada encara que aquest any ha canviat molt és la poca participació en competicions dels components del club. Els primers anys la Txell i jo havíem participat sols a moltes triatlons. Però repeteixo que aquest any ha canviat i espero que segueixi així.

Què aporta el triatló a la teva vida?
El triatló i l'esport en general m'ajuda sobretot mentalment a desconectar de la feina i dels problemes diaris, també em dóna una dosi de motivació extra de cara a assolir els diferents reptes.

Com combines triatló, feina i família?
Jo no tinc problemes per combinar esport i família ja que la meva parella està ficada tant o més que jo en aquest "mundillo". El millor de tot és que ens vàrem aficionar junts i hem anat evolucionant de manera paral-lela. En quan a la feina treballo fent torns rotatius que em deixa temps per entrenar. El principal problema és quan treballo de nit que em trastoca bastant el cos i em fa baixar una mica el rendiment. No es descansa igual dormint de matí que de nit malgrat ho facis el mateix nombre d'hores.

Quin és el teu somni esportiu que encara no has pogut complir?
Fer una bona marca en marató al voltant de 2h50min. Encara ho tinc una mica lluny, de fet no he baixat mai de les 3h però seguiré intentant-ho.