diumenge, 28 de setembre del 2008

RETORN A L'ATLETISME

Un cop passat l’Embrunman i la setmaneta de relax a Torroella comencem de nou a posar-nos les piles. Per anar fent boca anem a Ripollet, el dia 31 d'agost , la següent setmana a Matadepera i ho rematem amb la cursa de la Ronda, de l’11 de setembre, just davant de casa. Tot seguit fem, exceptuant els tres ironmans, la nostra única triatló de la temporada, l’Olímpic de Tossa de Mar. I finalment aprofitant les festes de la Mercè ens deixem caure a Barcelona per córrer la Mercè. A destacar que les curses de Ripollet, Matadepera i la Mercè són gratuïtes i la triatló de Tossa té el mòdic preu de 19 euros 2 dels quals es van donar a metges sense fronteres. Crec important destacar aquest fet i contraposar-lo als preus actuals de les inscripcions especialment en triatló.



10Km RIPOLLET: organitzat pels amics del RUA, on cal destacar la participació en aquesta organització del gran Juan, alies "debutante" dels correcats, com sempre intentant millorar any rera any i amb tota la il·lusió i alegria que hi posa a tot el que fa. Aquesta cursa consta de dues voltes a un circuit força dur, també bastant entretingut i que ens serveix com a primer contacte de nou amb les curses. Després de tants kms corrents a trote cotxinero, tot i prendre-me-la tranquil·lament, acabo patint més de l’esperat i fent un temps força dolent, que es repetirà tant a Matadepera, la Ronda i la Mercè. Aquest any hem tornat més lents que els últims anys. A Ripollet ens retrobem amb molts amics correcats, després de forces setmanes, mesos fins i tot, de no coincidir. També han vingut en Jordi Moyano, amb moltes ganes de fer un molt bon temps, i en Víctor, aquest últim però lesionat, avui no correrà. I finalment també veiem els companys del Carinyena: Jordi, Blanca, Dani, Judith, Xavi i l’Òscar. Aquest any per sort entre que la cursa s’avança mitja hora i que el cel està més tapat que l’any passat, no patim tant per la calor. Jo surto força tranquil·la, aviat m’avancen en Pep Moliner i l’Anna Cos, que van junts, intento aguantar amb ells el que puc, però van massa forts pel meu ritme actual, de seguida els perdo de vista. La resta de la cursa vaig aguantant el que puc, veient com molts dels nostres amics que m’avancen em saluden. Però per sort és un 10000 i acaba aviat. Temps final 44 min i el Miquel tot i que portava temps sense treballar la qualitat fa una bona marca de 39min 08seg, a uns 30seg seus arriba en Moyano una mica decebut pel seu registre.





10Km MATADEPERA: Aquesta cursa a diferència de Ripollet és per la tarda, però també és un 10000 força dur i també format per dues voltes, recordant en això sí a Ripollet. En aquesta cursa la meva intenció és anar més a ritme que a Ripollet, i només de sortida intento seguir els Xavis (Xavi Bonastre i Xavi Carracedo) però al seu costat vaig massa forçada, afluixo una mica i continuo al meu ritme. Temps final 44min09seg. En Miquel per la seva banda acaba amb un temps de 40min 42seg.



10Km LA RONDA: El dia 11 de setembre com és tradició va tenir lloc la cursa de l'interesport que arribava a la seva 10a edició. Aquesta cursa és molt pràctica per a nosaltres, ja que vivim just davant mateix. Abans de la cursa foto de familia amb els maimes que avui omplen el passeig de Mataró, saludar els nombrosos amics que tampoc avui han fallat i comentar la cursa. Destacar la presència d'en Pere i en Palobart. Aquesta cursa té una petita part planera pel passeig, però de seguida enfiles la pujada que molts recordareu de la Mitja de Mataró, amb la diferència que en aquesta altra cursa es fa al principi, quan encara vas fresc. Un cop passada la pujada més dura, després es força planera excepte algun “repechón” i al final tot baixada. Aviat veig que avui les cames tampoc acompanyen, al contrari de l’any passat, que vaig tenir un bon dia. Però no em preocupa, vaig veient com passen els kms i arribo a meta amb un temps de 43min01seg. En Miquel amb un estira i arronsa amb el seu germà que finalment cau de la banda d'en Xavi fa una bona cursa i acaba amb un temps de 37min 52seg. En Jordi, la Blanca i la Judith també han vingut a fer la cursa i després aprofitem per fer uns quants llargs a les instal-lacions del CNM.



Txell

3 comentaris:

Jordi ha dit...

no pareu, mai?
i enllaçant una temporada amb la següent ... bé jo també començare a fer alguan cursa, i suposso que ens veurem.. potser als 10km del Maediterrani o del Camp de l'Arpa.

Miquel ha dit...

Hola Jordi, després de l'embrunman vam estar 10 dies de panxing a Torroella de Montgrí per carregar piles. Al mediterrani no hi serem però al clot segur que no fallem.

Jordi Moyano ha dit...

Una setmana abans de Ripollet, vaig baixar de molt la meva marca de 5.000 i tenint en comte les meves marques i que semblava que estava en un bon moment, pensava que podria baixar de 37 però potser no estava tant fort com em pensava i a més, Ripollet és un circuit força dur per intentar fer un bon temps.

Ara ja he baixat la forma, així de moment, m’hauré de quedar amb els meus 37’28” com a millor marca al 10.000.