divendres, 6 de juliol del 2007

Meritxell Portillo Araújo



Nom Data i lloc de naixement.
Meritxell Portillo Araújo. 31 d'octubre de 1971, Barcelona.

Des de quan fas esport? Quins esports has practicat?
Vaig començar a anar al gimnàs a l'any 1994, perquè m'ho va recomenar el metge per l'esquena. Abans no feia gens d'esport. Al gimnàs hi anava els caps de setmana, feia natació i classes dirigides, primer de manteniment i després em vaig aficionar a l'aeròbic. I també una mica de musculació. Quan al gimnàs van començar a fer classes d'spinning m'hi vaig aficionar ràpidament.

Com i quan vas entrar al món del duatló/triatló? I al Jovent?
Al 2000 vam començar amb el Miquel a fer curses a peu, i el Miquel ja va fer alguna duatló i triatló. A mi em va costar una mica més, però l'any següent o l'altre ja vaig participar a la duatló de Barcelona. Tot i fer spinning des de feia una anyets, la bici no l'agafava gairebé mai, i va ser un desastre total. Però l'any següent en vaig fer un parell més i ja em va anar agradant més. Al jovent vam entrar el Miquel i jo a través d'en Francesc, que el coneixiem del gimnàs i sabiem que formava part del Jovent. Ell ens va posar en contacte amb en Joan, el president del club. I a l'any 2003, si no recordo malament, ens federavem amb l'equip. Aleshores vam fer algunes duatlons més. La triatló em va costar una mica més, em tirava enrera la natació. Però, finalment, veient una companya del Jovent que va fer la triatló de Mataró en mountain bike, em va animar a atrevir-me. L'any següent debutava a l'sprint de Barcelona, passant-m'ho molt bé.


La cursa de la teva vida va ser? I quina t'agrada més?
Jo crec i espero que la cursa de la meva vida encara estigui per arribar. Però si he destacar alguna guardo molt bon record de la MAPOMA del 2002, la primera marató que vaig fer. L'ambient va ser fantàstic, no he estat mai a cap prova on la gent animés tant. I l'arribada impresionant, se't posava la pell de gallina sentint la melodia de "carros de fuego" i veient la gent a les grades a banda i banda de l'arribada mentre cridaven animan-te. En triatló del que més satisfeta em sento és de l'Embrunman, on vam participar l'Arsenio, el Miquel i jo l'estiu passat. És un ironman duríssim, i tot i que mentre estava dalt de la bici se'm va fer molt pesat, ara estic molt contenta d'haver-lo acabat. Precisament ara l'estem preparant per tornar-hi aquest estiu. I la cursa que més m'agrada fa de mal dir, doncs són moltes. Les maratons de Barcelona i la de Madrid, la mitja de Granollers, la de Puigcerdà….De triatlons m'agrada la d'El Pont de Suert, ja que anem a estiuejar a un poble que està al costat i ens agrada molt la zona.

De les tres disciplines del triatló, quina t'agrada més? Quina se't dona millor?
Les tres disciplines m'agraden molt, però el que més m'agrada és el córrer. I també és el que se'm dona millor, encara que això és normal, ja que és l'esport al que hi dedico més esforços i temps.

Duatló o triatló?
Sense cap mena de dubte prefereixo la triatló, tot i que sóc molt millor en duatló, ja que el meu punt feble és la natació.

Distància preferida?
La llarga distància. Si pot ser ironman, millor.

Com entrenes? (Dies/hores a la setmana, llocs d'entrenament, sol o en grup…)
Procuro entrenar a diari, excepte els dies que estic massa cansada o no puc. De dilluns a divendres faig el que puc, sobre les dues hores si tinc temps. Dissabte en general aprofito per nedar i així descansar de cara al diumenge, que el dediquem, el Miquel i jo, a anar a curses o fer tirades llargues en bici. A l'hivern acostumo a entrenar més la cursa a peu, preparant la marató. Per la marató intento fer un dia de sèries i un de tirada llarga, i la resta rodatges o la cursa del diumenge. Un cop passada la marató redueixo un dia de córrer i procuro fer més spinning i natació. La bici l'entreno fent spinnning, un parell de cops per setmana normalment, com a molt tres. I els diumenges que podem fem sortides amb el Miquel o anem a alguna marxa cicloturista o cursa a peu. La cursa a peu l'entreno principalment pel passeig de Mataró, sola o, sobretot a l'hivern, amb companys i companyes de la colla Maimakansu. I la natació l'entreno sola o amb el Miquel (els dissabtes que té festa) al Centre Natació Mataró, normalment un parell de cops per setmana.


A part de l'entrenament, et cuides d'alguna altra manera? (dieta, hores de son, fisio…).
Intento seguir una dieta equilibrada i variada, i vigilar sobretot als sopars no passar-m'he. Quan s'acosta la marató procuro control·lar el pes, tot i que no tant bé com voldria.

Com combines triatló, feina i família? Quins sacrificis has de fer?
A casa tinc molta sort, ja que el Miquel és tant malalt com jo de l'esport, així que no tinc cap problema. Quan podem, que no passa massa sovint, entrenem junts, així que no hem de fer sacrificis en aquest aspecte, tot i que normalment cadascú entrena per la seva banda. I a les curses tampoc tenim problemes, ja que participem els dos. En quan a la feina aprofito les tardes, després de treballar per anar a entrenar. A l'estiu treballo en jornada intensiva, amb la qual cosa em queda més temps lliure per entrenar.

Idols esportius?
Lance Arsmtrong i Paula Radcliffe.

Què és el que més t'agrada del Jovent? I el que menys?
El que més m'agrada del Jovent és la llibertat que hi ha i el seu esperit, de fer esport per passar-s'ho bé, sense obligacions ni pressions. L'esport com una diversió i l'equip entés com una colla d'amics amb la mateixa il·lusió per l'esport. El que menys és no tenir cap companya d'equip. (A veure si això ho llegeixen unes quantes noies i s'animen…).

I del triatló? (el que més i el que menys).
El que més m'agrada és la seva varietat, no fer sempre el mateix, el poder combinar els esports que més m'agraden. I el que menys que sigui un esport tan competitiu, prefereixo l'ambient més popular que es viu a les curses de córrer. I també l'estrés que suposen tots els preparatius amb tot el que necessites a les proves.

Què t'aporta el triatló a la teva vida?
Il·lusió. Ganes de superació. Reptes. Sentir-me viva.

Quin és el somni que encara no has pogut complir?
M'agradaria fer moltes coses, participar a moltes curses, em fa especialment il·lusió fer la marató de Boston, o l'ironman de Hawai, per veure l'ambient. Però el que més il·lusió que em fa per sobre de tot és fer la marató de la meva vida :).

3 comentaris:

Jordi Moyano ha dit...

Si et classifiques per Hawaii podríem anar tots a veure’t, ha de ser una passada, així que ves entrenant!!!

supersu ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
supersu ha dit...

Molta sort a l'Ironcat 2008!!!
Espero que tornis a ser la dona de ferro.

A tope!!!!