dimecres, 13 de març del 2013

Crònica d'una mitja que estava inscrit però no havia de córrer

Degut a una lesió que em va impedir córrer la mitja de Granollers, vaig decidir inscriure'm a la mitja de Gava, per calendari m'anava bé però no la feia ningú de l'equip. Formava part d'un entrenament de volum que sempre va bé entre tanta qualitat, a ritme de competició seria un entrenament de volum-qualitat.
Dues setmanes abans de la mitja en Victor em diu que ell i en Joan Carles estan inscrits al duatló de Sant Joan de les Abadesses i que tal com estem tots tres i veient que no està la cream de la cream podem fer un bon paper per equips. No m'agrada la idea de no fer una cursa a la que ja estic inscrit però la veritat és que un duatló olímpic és un entrenament més específic que una mitja, i a aquestes alçades ja toca centrar-se en aquests entrenaments. M'inscric al duatló i em centro en entrenar transicions i deixar apartat el volum. Perfecte! Segur que fem un bon paper i em trec la espina de la cagada d'Igualada.
Una setmana abans del duatló, Zeus el deu del tro, decideix quina cursa faria el 10 de Març, les pluges provoquen un forat a la carretera per on passaria el recorregut de bici, no es pot arreglar a temps, duatló aplaçat. Vaja! Què faig! Doncs a la mitja que ja estic inscrit.
Arribo amb poc volum però amb ganes de córrer aquesta distància que tan a gust em trobo, a veure si soc capaç de tornar a baixar d'1h20' que vaig fer a LLeida o inclús acostar-me a l'1h18'. La cursa forma part de l'entrenament així que la tàctica serà anar a 3'45"/km constant, un ritme que se que puc mantenir i que em portaria a fer marca. El recorregut és molt pla així que és perfecte per mantenir un bon ritme.
La nit abans dormo com un nedó i a les 7:45 em llevo descansat i amb ganes de córrer. A les 8:15 marxem cap a Gava, la Maria, la Clara i el meu pare que ja dedica més temps al meu entrenament que al dels seus atletes. Repassem la tàctica: 3'45"/km durant tot el recorregut, entesos? Clar! No cal el Garmin, ho puc fer. Arribem a la sortida i veig que el primer quilòmetre és en baixada, vaja! això de sortir a ritme serà complicat. Efectivament, es dóna la sortida i... que fàcil és córrer el primer quilòmetre en baixada, el passem en 3'19", i el del costat em diu: anem bé per fer 1h18'? Collonut! Anem sobrats, però com diu el meu sogre: "en bajada hasta la mierda corre". Quan comença el pla intento estabilitzar el ritme i em poso a 3'40"/km durant 3km i extranyament em sento còmode, passem el 5km en 18'11", això pinta bé. En aquest punt girem cap al passeig de Gava per seguir fins a Castelldefels, i apareix un contrincant nou, el vent, joder quina ventada! m'agrada el vent, però no per còrrer! i menys en contra. Són 5km on costa mantenir el ritme i això que vaig en un grup que anem fent relleus per anar tapant el vent. Al km10 girem i ara si, vent a favor, a córrer! però això no va així, les cames no estan fresques i córrer ràpid amb vent a favor tampoc és tan fàcil. De tota manera del grup de 6 només quedem 2 i anem atrapant a gent. Quan encarem cap a Gava el vent torna a ser en contra, ja ho té el ponent vagis cap on vagis sempre ve en contra... Ara si que costa, cames, vent... però queden 4km. A l'arribar a Gava una mica de pujada, entrada a l'estadi i... 1h19'20", 7 segons més ràpid que LLeida i per tant MMP. Molt content per la marca, 9è de la general i una mitja més per agafar experiència per als triatlons de mitja distància que són el meu objectiu real.